vrijdag 23 mei 2008

Vandaag bedacht

1. Bert André is dood. Al even, maar ik schreef nog niets. Hij blijft in mijn hoofd hangen als de beste Othello. Naast de make-up die wel erg theatraal van zijn bezwete aangezicht liep (denk aan de bakker verkleed als zwarte piet, we schrijven '85), viel er niets op zijn vertolking aan te merken. Ik was een jaar of vijftien en bleef dagen woordeloos. Zo sterk was het.

2. Studenten kampen met hun blok, ik voeg er een c aan toe en ben bang om wat ik schreef aan anderen te laten lezen. Ze kunnen het zoveel mooier verwoorden, lijkt wel.

3. Ik was drie nachten zwanger van een ster. Of misschien dacht ik dat maar. Hoe het ook zij, ik kon niet slapen.

4. Het is vreselijk om onuitgeslapen (zie ster) poëzie te geven aan vijf pubers. Als ze lachen om mijn enthousiasme, krijg ik tranen in mijn ogen. Ik had het liever omgekeerd gezien.

5. Ik los liever examens op dan ze op te stellen. Maar ergens ben ik blij, deze block tenminste ergens aan toe te kunnen schrijven.

6. Mijn kat houdt niet van tonijn en ruift verschrikkelijk. Zou er een verband tussen beiden zijn?

7. Als een spin die eenzaam in haar eigen web verstrikt en ogen en poten sluit. Zo dacht ik aan jou.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat anderen het spinnenstuk niet verzonnen (of zelfs gevonden) hebben, laat staan zo mooi verwoord.
Een sterk statement, mijn dag heeft verder even niets meer nodig.

Schijnzwangerschappen bij sterren, het schijnt te gebeuren, en verder ga ik zwijgen over lichten laten schijnen en dergelijke...

Populaire berichten