maandag 5 mei 2008

Kameleon

Een leeuw met kwabben en lellen. Bladgroen of bodembruin
is zijn huid als je niet liegt.

Maar vliegensvlug grijpt zijn tong naar je lippen. Transformeert
hij steels in regenboog.

Verorbert in de vlucht wat wandelende takken
Wie op zijn staart trapt blijft eenzaam achter.

Een zwarte kat loopt hem onder ladders achterna.



Het spijt me, maar verder geraak ik voorlopig niet... Misschien kan u, om uw hongerige maag te vullen, wat naar Culture Club luisteren. Of lees er de blog van Kansel op na.

Ook al inspireert dit reptiel me niet tot wereldschokkende poëzie, het blijft wel een bizar beestje. Ik las net op Wikipedia dat zijn naam in het Grieks 'leeuw' betekent. En daar blijft het niet bij. En al vind je op Youtube erg mooie filmpjes van allerlei insecten die in de maag van dit poëtisch wonder hun laatste kreun uitstoten, dit blijft toch mijn absolute favoriet van vandaag. Eat this ! You'll turn into a rainbow...

3 opmerkingen:

Maarten zei

wat een kat...

Marie zei

En vooral: wat een reacties !

Hét citaat van vanavond:
'I hate cats, especially when they kill animals that they shut not kill.'

Anoniem zei

Zo gauw gauw kan ik ook niks uit mijn mouw schudden, maar 'kameleon' klinkt toch al poëtisch net als 'kangoeroe'.

Populaire berichten