vrijdag 21 maart 2008

Ik mag geen sonnetten schrijven

op die helling staat begrip
bijen smullen van de rotte boom
de honing druipt nog even door
maar zonnig zal het niet worden

de sterren schoven meters op
verliezen hun wimpers en glans
oogdieren zijn gisteren opgeknoopt
het alfabet mist de laatste letter

en is boos op het gedicht
al zijn de vissen bij dageraad verdronken
brullen leeuwen op de keerzijde van de wereld
radeloos. dit leidt nergens naar

overmoed woelt blind in onze buiken
we schrijven veertien regels straf

5 opmerkingen:

Maarten zei

je gaat voor snel en veel de laatste dagen. vlijtig maar goed.

Anoniem zei

oogdieren!

Anoniem zei

Ik zie trouwens net dat sommige mensen zo heel beleefd aan elkaar vragen of ze elkaar mogen linken...
Ik deed dat anders, ik linkte wel maar vroeg het niet.
Mag het?

Marie zei

Jep, bedankt voor het linkje !

Maarten zei

en een linkje mag, maar neem dan mijn naam. Collectief wolf is meer dan ik alleen. dankje

Populaire berichten