donderdag 12 april 2012

Achter de schermen opgevist

Ontroerende, provocerende of andere opvallende reacties van lezers in een blogpost plaatsen. Pascal Digital doet het al een tijdje op zijn blog. Ik heb besloten om vanaf vandaag zijn voorbeeld te volgen en ook af en toe een reactie onder de aandacht te brengen. Dat kan geen kwaad in een virtuele wereld die vooralsnog erg hiërarchisch is ingedeeld. Die hiërarchie stoort me steeds meer. Ik wil verontwaardiging, ontroering, beweging, reactie, discussie, verandering, inzicht, actie. Vandaar.

Martin Pulaski heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Protest" achtergelaten:

Soms houdt de stilte je gevangen. De stilte als isolatiecel. Hoe raak je daar uit? Ik weet het niet. Door te protesteren tegen de bewaker? Of de 'gevangenisdirecteur'?

Zolang een mens een stem heeft moet hij protesteren tegen het onmenselijke in de mens (ik denk nu aan Primo Levi's 'Is dit een mens?). Zolang hij woorden vindt mag hij zich niet neerleggen bij wat onvermijdelijk lijkt. Een meldpunt voor illegaliteit is zeer vermijdelijk: het is een van die 'ideeën' die we en masse moeten verwerpen. We kennen ze maar al te goed.

Bedankt voor je protest, Marie.

Geen opmerkingen:

Populaire berichten