donderdag 28 augustus 2008

Wie bent u?

M'n google-account vertelt me dat er ondertussen een dertigtal vaste bezoekers zijn (mensen die deze blog meerdere keren per week bezoeken). De helft hiervan identificeert zichzelf. Een kwart daarvan ken ik persoonlijk. En wat ik me nu afvroeg, de onzichtbaren, wat doen zij in het leven?

Ik plan geen plotse wendingen op deze blog, ik schrijf gewoon wat in me opkomt. Wil binnenkort graag wat poëzierecensies schrijven, voor het overige denk ik nooit in functie van de lezer. Noem het een zwakte, noem het een sterkte, noem het een kat. Wat sensatiebelust overkomt, is meestal niet meer dan een gevolg van ondoordachte impulsiviteit. Daar gaat het dus niet over.

Waarover dan wel? Ik ben benieuwd hoeveel mensen talen en/of literatuur studeerden. In welke mate valt dit echt onder de categorie 'litblog'? Of lezen ook meisjes uit cd-winkels deze blog?

Gewoon nieuwsgierigheid. Mea culpa !

x Marie

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben helaas natuurwetenschapper. Maar daar zou je eigenlijk blij mee moeten zijn...

Anoniem zei

Hier heb je een taal- en letterkundestudente !
(Nederlands + Theater- Film- en Literatuurwetenschappen)

Anoniem zei

Ik ben dan weer een simpele journalist. Maar ik heb wel eens een woordenboek gemaakt, telt dat ook?

Your Daniel zei

Germanist

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.
Volgde Regentaat 'Nederlands-Engels'.
Laatste jaren van loopbaan in een bedrijf: 'ghostwriter' ... en daarbuiten, tijdelijk freelance journalist ...
maar een eeuwigheid geleden.

Alexander zei

Ik lees het wel vaker: bloggers die via een of ander systeem een perfecte kijk hebben op wie hun blog bezoekt, zoektermen, enz. Dus mijn vraag: hoe doe ik dat zelf?

Tau zei

Ik ben een gesneuvelde talen- en letterkundestudent. (Ook Nederlands & Theater, Film, Literatuur, tenminste de laatste drie jaar. Daarvoor één jaartje Duits) Ik heb nagenoeg al mijn literatuurvakken gehaald, maar een gruwelijke hekel aan taalkunde en verregaande structuurmoeheid hebben me genekt. Of ik heb mezelf genekt, dat is wel weer zo eerlijk.

Anoniem zei

kunstwetenschapster op zoek naar voedsel voor de geest

Anoniem zei

Ik zit ergens ver van talen, en van literatuur ook wel. Ik zou zelfs zomaar een meisje uit een cd-winkel kunnen zijn...

Oran zei

jawel, ik heb germaanse gestudeerd

Marie zei

@ iedereen: bedankt voor jullie reacties ! Leuk om toch een beetje te weten bij wie de flessen aanspoelen die ik in de blogzee werp.

@ Alexander: 'Google Analytics' heet het ding. Vraag me niet hoe ik het geïnstalleerd heb (beetje html mss?), maar het ging verbazingwekkend vlot. Bezint eer ge begint, het heeft namelijk een griezelig kantje. Gelukkig weet je niet wie je blog bezoekt, maar je krijgt getallen over tijd op site, locatie van de bezoekers, de zoekwoorden die worden ingegeven, enzovoort. Op zich leuk als je gericht wil schrijven om meer bezoekers te krijgen. Ik vind het toch ook een beetje griezelig. Sam (zie bij mijn links) schreef er recent een leuke post over.

@groove: ik vind je toch eerder de boekenwinkel-jongen :-)

En Uvi, ghostwriter is zo'n creepy term ! Was het fijn om te doen?

En Rikea, leuk om nieuwe blog te ontdekken...

En Ankelien, goed dat je een kleine site hebt, je werk verdient een publiek.

En lieve kopstoot voor alle Germanisten, aanverwanten en hedendaagse varianten inbegrepen.

Anoniem zei

Ook germaniste, :) funny, echt wel!

Anoniem zei

Ingenieur elektronicus, maar dat is overdag. In mijn vrije tijd: lezer, maar zelf geen schrijver, tenzij dan met licht. De laatste tijd wijkt foto's maken dikwijls voor lezen :-)

Linn zei

Ik heb je blog ontdekt via een reactie van jou op mijn blog. Sindsdien ben ik een trouwe lezer van de feeds van je blog. Bij deze laat ik ook maar eens een reactie achter. ;)

Ik ben trouwens student geschiedenis.

Anoniem zei

Studente Orthopedagogiek

Anoniem zei

Studente Orthopedagogiek

Anoniem zei

Derde keer, goeie keer: Studente Orthopedagogiek

Anoniem zei

Blijkbaar de enige Pol&Soccer :-)

Thijs R.C. Vandewoude zei

En hop, historicus nummer twee.

Anoniem zei

studente Regentaat PO =)

Anoniem zei

Ik ben Darkness Comics, of je kan me ook DJ noemen kies zelf maar. Ik ben een van je nieuwe bezoekers op je blog trouwens een "Nice" blog. Ik weet eigelijk niet zo veel over, ik ken jezelf niet maar dit is een van mijn "gedicht achtig iets" hihi...

Ik ben ziek op een mooie dag,

Het is mooi weer, je ziet de wolken verdwijnen
het is toch een mooie dag,
en toch ben je ziek je ziet de dag passeren
en toch wil je nog een mooie dag meemaken,
en dan zeggen je hersenen
ga toch slapen we zien morgen wel wat de ochtend brengt.

Hopelijk vond je het goed hihi... of ook niet dat kan altijd

Zie je next time...
Marie Meeusen(Huiverinkt)

PS: literatuur = rock n' roll

Anoniem zei

Een muzikant.

Anoniem zei

Ik ontdekte jouw blog via De Papieren Man.
En, neen, ik ben geen germaniste.
Een gewone sterveling kan nl. ook interesse hebben in literatuur, echt waar.
Jouw blog staat bij mijn favorieten, omdat het telkens een verademing is tussen alle onzin die je tijdens het surfen tegenkomt.

Anoniem zei

Oei, echt anoniem was niet de bedoeling.
(te snel geweest)

Anoniem zei

tellen mensen die nog in het middelbaar zitten ook mee?.

wetenschappen-wiskunde.

Populaire berichten