woensdag 9 januari 2013

Tien goede voornemens en wat sterrengedachten


·      Houden van de man met wie ik krekelvinkte en die me de beren en het vuur in de hemel toonde.

·      Als ik me wentel in het stof, zal het sterrenstof zijn dat subtiel glimt en het oog op mijn hart nog zachter laat kijken.

·      Me door niemand het zwijgen laten opleggen. Goed luisteren en ontdekken dat het stil is na de storm.

·      Het glazuur van mijn schelp nog beter leren strelen. Minder naar het spiegelscherm kijken.

·      Nog meer houden van minder mensen.  Van zij die onvermijdelijk of onweerstaanbaar zijn. In die zuinigheid een ongekende overvloed tonen.

·      Houden van de man die me op zijn schouders droeg en die ik zo lang het kan overeind zal helpen.

·      Mijn vrouwen van zachte zijde rond de hals dragen en vallen. Geen sprookjesfiguren meer verzamelen.

·      Respect hebben voor verhoudingen. Niet trekken. Niet willen veranderen wie ik niet anders kan dan zijn.

·      Minstens maandelijks in de natuur wandelen. Luisteren naar de krekels en speuren naar het vuur en de beren.

·      De woede het verdriet laten zijn. Niet wachten op de slotzin maar bij elke nieuwe regel een nieuw begin verzinnen.

Geen opmerkingen:

Populaire berichten