maandag 12 oktober 2009

Kluger Hans 3


Het begint erg vervelend te klinken, maar het is de waarheid: ik heb het te druk om te schrijven. Nochtans buitelen er af en toe ideetjes door mijn hoofd, maar ik vind de tijd niet om ze uit te werken. Dus blijft het wachten op de kortsluiting die ik ondertussen door en door ken. Dat moment waarop ik naar adem hap en schrijf, al de rest aan mijn laars lap. Dan klapt de klep open en glijdt er iets door de virtuele postbus, bijvoorbeeld...

- een verhaal over mijn schrijfboekje dat à la Amélie Poulain op de trein werd teruggevonden door een lieve treinreiziger
- een anekdote over het meisje dat tijdens een introductiesessie op de universiteit vroeg of ook creatief schrijven een plek krijgt in ons taalproject
- een verontwaardigde blik in de spiegel, want ik schrok zelf van mijn fel antwoord, dat toch saai klinkt hoewel het waar was
- dat ware dingen saai zijn: zoals 28 worden en daar moeite mee hebben, hoe leuk de avond met vrienden ook was...

(en aan alle vijftigers die nu gaan zeuren 'maar meid, je hebt nog een heel leven...': I know, maar dat helpt niet tegen deze tristesse)

(of nog iets anders)

Maar voorlopig niets daarvan: ik maak lekker vrolijk nog eens reclame voor Kluger Hans. Het derde nummer is sinds kort uit. Meer over de inhoud op de site en wie niet van de uiterst literaire inhoud houdt, houdt vast van de wederom geslaagde lay-out van ttwwoo...

1 opmerking:

Anoniem zei

Wachten op kortsluiting dus, ik zal dan dringend met wijn moeten langskomen om wat kabels en zekeringen te versteken:)
ook langs deze weg, gelukkige verjaardag

Populaire berichten