vrijdag 19 juni 2015

Mijn kleine oorlog voor het grote schrijven: nu ook gedrukt in het zomernummer van Gierik & NVT



Ik kan van kabbelend water geen opwindende storm maken, maar gooi graag wat weerhaakjes in de zee...

Een paar maanden geleden kreeg ik een mail van Peter De Voecht, redacteur bij literair tijdschrift Gierik & NVT. Hij had mijn brief aan Herman Gorter gelezen, die ik in november voorlas in Perdu. Hij vroeg me of ik zin had om een bijdrage te leveren aan een aftastende discussie waarvan hij hoopte dat het een polemiek kon worden, 'een kleine oorlog voor het grote schrijven'.

Mijn tekst werd net als de andere bijdragen van Peter De Voecht, Marc Kregting en Erik Lindner op de website geplaatst van Gierik & NVT en lokte al snel een reactie uit van Chris Ceustermans. In het zomernummer van Gierik & NVT, met als toepasselijk thema 'de verbeelding' vind je nu ook mijn bijdrage op papier. Gierik & NVT is te koop bij de betere boekhandel in Vlaanderen en bij IMS in Breda. Morgen, op zaterdag 20 juni, wordt dit themanummer om 15u. voorgesteld in theater Tutti Fratelli in Antwerpen.

Op 26 juni houd ik opnieuw een lezing bij Perdu, op het eindfeest 'Onder invloed'. Ayahuasca en beat poets vormen deze keer het onderwerp.


Geen opmerkingen:

Populaire berichten