Gisteren vond de derde Baleinavond plaats, die voor de gelegenheid 'Balein lijft in' genoemd werd. Het kriebelt ontzettend om een verslag te schrijven, maar de tijd ontbreekt daarvoor. Hopelijk neemt een andere walvis die taak van me over. Al kan ik het toch niet laten om even te melden dat ik vooral van Bo Vanluchene behoorlijk onder de indruk was. En vriendin Valerie, die voor de allereerste keer op een podium stond, heeft zeer goed stand gehouden. Dat Olaf de zaal kan doen daveren, dat wisten we al langer.
De tijd die me rest steek ik in het elkaar boksen van een kleine voordracht in Los Perros Calientes, vanavond in de Goudstraat 2. De feesten maken me wispelturig. Terwijl ik op de eerste avond nog hoogdravend aankondigde enkel nieuw werk te zullen brengen, kies ik vanavond ondermeer voor teksten die ondertussen zo oud zijn dat ze al niet meer vertrouwd aanvoelen. Tijd brengt raad, zegt men soms, en verandering. We'll see.
De uitslag van het poëziebenefietje krijgt u er alleszins te horen. Vanaf 20u., al moet men het aanvangsuur met een korreltje wolfzout nemen. Tenzij u zeker van een plaatsje wil zijn. Sowieso raad ik geïnteresseerden aan om rond negen uur present te zijn. Ik sta als eerste geprogrammeerd.
Kus x
Posts tonen met het label balein. Alle posts tonen
Posts tonen met het label balein. Alle posts tonen
donderdag 23 juli 2009
woensdag 13 mei 2009
Verslag Balein te water II
Balein Ivo plaatste net een mooi verslag op onze blog van een nog mooiere avond. Aan allen die er waren: merci! Aan zij die optraden: nog een dikkere merci! En zij die er niet bij waren deze keer, begin maar alvast te watertanden... Read as: u had ongelijk, waarde afwezige lezer, waarlijk ongelijk.
maandag 16 maart 2009
Balein te Water II en Equus
Collectief Balein organiseert op 7 mei een tweede 'Balein te water'. Uw oren zullen deze keer literair en muzikaal gesmeerd worden in Trafiek, een koffiehuis in de Brugse Poort (Gent). Inzendingen zijn opnieuw zeer welkom. Voor verdere specificaties verwijs ik u graag door naar onze blog.
En op Kluger Hans is een adembenemend fragment geplaatst uit de film 'Equus', naar het gelijknamige toneelstuk van Peter Shaffer. Deze man kent u waarschijnlijk wel van de film 'Amadeus'.
Tussendoor probeer ik naar adem te happen en te schrijven. Maar dat blijft een moeilijke queeste. Hoewel, een tijdschriftpublicatie komt er nu toch echt aan. Meer nieuws hierover soon.
En op Kluger Hans is een adembenemend fragment geplaatst uit de film 'Equus', naar het gelijknamige toneelstuk van Peter Shaffer. Deze man kent u waarschijnlijk wel van de film 'Amadeus'.
Tussendoor probeer ik naar adem te happen en te schrijven. Maar dat blijft een moeilijke queeste. Hoewel, een tijdschriftpublicatie komt er nu toch echt aan. Meer nieuws hierover soon.
maandag 8 december 2008
het verleden en de toekomst
Waar woont het verleden? Vierenvijftig wijze lezers gaven een antwoord op deze moeilijke vraag.
Vooral in onze buik, vindt u (26 stemmen). En ook wel nergens (15 stemmen). In de dichterspen (8 stemmen) woont er weinig wat men verleden kan noemen. Maar het minst van al valt het verleden in de geschiedenisboeken terug te vinden (slechts 5 stemmen).
En waar woont de toekomst? Dat kan ik op m’n eentje onmogelijk weten. Maar ik kan alvast vertellen dat Collectief Balein officieel te water gelaten wordt op donderdag 11 december. In café De Loge in Gent. Hoe de avond eruit zal zien, leest u best meteen op de Baleinblog. Wees welgekomen !
Vooral in onze buik, vindt u (26 stemmen). En ook wel nergens (15 stemmen). In de dichterspen (8 stemmen) woont er weinig wat men verleden kan noemen. Maar het minst van al valt het verleden in de geschiedenisboeken terug te vinden (slechts 5 stemmen).
En waar woont de toekomst? Dat kan ik op m’n eentje onmogelijk weten. Maar ik kan alvast vertellen dat Collectief Balein officieel te water gelaten wordt op donderdag 11 december. In café De Loge in Gent. Hoe de avond eruit zal zien, leest u best meteen op de Baleinblog. Wees welgekomen !
dinsdag 4 november 2008
Collectief Balein
Het is zover: we zijn online ! En meer nog: we organiseren op 11 december een eerste poëzieavond in café 'De Loge', Annonciadenstraat 5. Vanaf 20:30. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen. Ga vliegensvlug hierheen. Linkjes zijn uiteraard welkom, publiek nog meer.
(En geniet van de foto, ze is uiteraard slechts voorlopig)
(En geniet van de foto, ze is uiteraard slechts voorlopig)
Abonneren op:
Posts (Atom)
Populaire berichten
-
Woord vooraf: Deze brief kreeg de meeste reacties ooit op Huiverinkt, maar nooit een antwoord van de geadresseerde. Uiteraard werd ik op Gee...
-
Bepakt met een tas vol poëzie verliet ik gisteren de pendelbus die me naar het festivalterrein van het uitverkochte Beyond-festival in...
-
Lieve papa, Je weet dat het voor mij niet moeilijk is om woorden te vinden. Wel om ze te schrappen. Wat vertel ik nu? Voor een...
-
Op mijn bureaublad staan twee gedichtenmappen: 'Klaar ofzo' en 'In progress'. Spijtig genoeg is de laatste map veel groter d...